ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ - ΙΣΤΟΡΙΚΑ

Στη θέση αυτή θα δημοσιεύονται άρθρα ενδιαφέροντα από τη δράση της ορθοδόξου ιεραποστολής στα έθνη.

ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ

ΦΩΤΙΑ Ο ΙΕΡΕΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΟ
(μεταφ. από egolpio.wordpress.com)

Την παρακάτω ιστορία μας την διηγείται ο ιερεύς του Ιεραποστολικού Κλιμακίου Κολουέζι π. Ιάκωβος Μπάνζα. Σήμερα, μετά από 20 χρόνια καρποφόρου ιερατικής του προσφοράς, μετετέθη το έτος 2000 στο Μπραζαβίλ ως Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος.

«Είμαι ιερεύς στο Ιεραποστολικό Κλιμάκιο Κο­λουέζι. Υπηρετώ ως Εφημέριος στις ενορίες του Αγίου Ανδρέου Λουαλάμπας, Αγίου Θωμά Καρκαζέμπε και Αγίας Παρασκευής Κατέμπι.

Η ιστορία που θα σας διηγηθώ συνέβη τον Αύ­γουστο του 1990 στην συνοικία των αφρικανών Αδελφών μας του Κολουέζι, που λέγεται Καμανιόλα.

Ο υπεύθυνος του Κλιμακίου μας Ιερομ. π. Μελέ­τιος (νυν Επίσκοπος) ειδοποιήθηκε από δύο οικογένειες Χριστιανών μας να μεταβεί στα σπίτια τους για να διευθετήσει κάποιο πρόβλημά τους που είχε σχέσι με την μαγεία. Εκείνος έστειλε εμένα που ως ντόπιος γνωρίζω καλλίτερα την γλώσσα και την νοοτροπία των συμπατριωτών μου.

Το πρόβλημα είχε ως εξής: Ένα αγόρι ηλικίας 13 ετών, προερχόμενο από την φυλή Μπαλούμπα της περιοχής Κατάγκα (σημειωτέον ότι στο Κογκό υπάρχουν 360 Φυλές) ήταν από τα επτά του χρόνια μάγος. Το είχε μυήσει ο παππούς του στα σκοτεινά μυστήρια της μαύρης μαγείας. Έμενε στο σπίτι του θείου του, αδελφού του πατέρα του, διότι οι γονείς του το είχαν διώξει από το σπίτι τους.

Εκεί που έμενε το παιδί, κατοικούσε δίπλα και μία οικογένεια ορθοδόξων Χριστιανών μας. Μέσα στην συνοικία ανεκάλυψε αυτό το παιδί και μία γυναίκα μάγισσα. Πώς την ανεκάλυψε; Είδε εκείνη τον μικρό μάγο από μακριά και τον προσκύνησε. Τον εγνώρισε ότι είναι ανώτερός της, παρά το μικρόν της ηλικίας του, διότι το δαιμόνιο που έχει είναι ανώτερο από το δαιμόνιο που κατοικεί μέσα της. Αυτή λοιπόν η μάγισσα του είπε: «Εσύ, παιδί μου, θα γίνης άνδρας μου και θα είσαι οδηγός μου στον δρόμο της μαγείας».

Κάποια ημέρα έστειλε αυτή το παιδί λέγοντάς του: «Πήγαινε να βρεις τροφή (δηλ. να σκοτώση άνθρωπο) για την εορτή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Το αγόρι βρήκε ως τροφή τον θείο του, στο σπίτι του οποίου και έμενε. Επήρε κρυφά το εσώρρουχό του και το μετέφερε στο σπίτι της μά­γισσας. Κατόπιν επήγε στο διπλανό σπίτι των Χριστιανών μας και έδωσε σε δύο αδελφάκια στο ένα μελιτζάνα και στο άλλο ψάρι. Τα παιδάκια αυτά ως πεινασμένα τα έβαλαν στο στόμα τους και αισθάνθηκαν μια διαφορετική γεύσι. Ενόμιζαν ότι έτρωγαν ανθρώπινο ωμό κρέας. Όταν το ένα παιδί έφαγε την φαινομένη μελιτζάνα έχασε τα μυαλά του.

Ο θείος του μικρού μάγου ανήκει σε μία προτεσταντική κοινότητα, η οποία λέγεται Μπασάντου. Εκεί οι πάστορες, αγνοώντας πού υπάρχει η Θ. Χάρις, συνεργάζονται άριστα με τους δαίμονες. Μία ημέρα που ο πάστορας έκανε τις προσευχές του, είπε μπροστά σ' όλους τους οπαδούς του απευθυνόμενος στον θείο του παιδιού: «Η οικογένειά σου δεν είναι καλά. Στο σπίτι σου έχεις ένα παιδί που είναι μάγος». Αυτά του τα απεκάλυψε το πονηρό πνεύμα.

 Ο θείος του μετά επήρε τον ανεψιό του και τον έφερε στην «εκκλησία» τους. Αυτοί άρχιζαν να κάνουν τις προσευχές τους και το παιδί έβγαζε ένα σχοινί από το στόμα του που είχε τρεις κόμπους. Είχε δέσει μ' αυτό για να σκοτώσει τρεις ανθρώπους. Ο πάστορας ρώτησε το παιδί-μάγο: Τί είναι αυτό το σχοινί;

-Ο ένας κόμπος είναι για τον θείο μου και οι άλλοι δύο για τα παιδιά μιας οικογένειας.

Μετά είπε το παιδί-μάγος: Πάμε στο σπίτι εκείνων των Χριστιανών. Όταν έφθασαν εκεί, ζήτησαν να μπουν μέσα. Εκεί κάτω από ένα κρεββάτι ήταν μία χονδρή ρίζα, την οποία και ξερρίζωσαν. Μετά επήγαν στο διπλανό δωμάτιο κι έκαναν το ίδιο βγάζοντας μια ρίζα κάτω από το κρεββάτι του άλλου παιδιού. Κατόπιν έφυγαν για τα σπίτια τους. Μ' αυτές τις ρίζες θα έκαναν τα μαγικά τους στα δύο αυτά παιδιά που θα επήγαιναν το βράδυ να κοιμηθούν.

Οι ορθόδοξοι γονείς των παιδιών είπαν μεταξύ τους ότι είναι ανάγκη να ειδοποιηθή ο ιερεύς της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Πράγματι, με εντολή του π. Μελετίου επήγε στο σπίτι τους ο π. Ιάκωβος. Εκάλεσε τον νεαρό μάγο να συζητήσουν. Ερώτησε τον θείο του παιδιού:

-Γνωρίζεις το πρόβλημα του ανεψιού σου;

-Ναι, ξέρω ότι είναι μάγος.

Μετά ερωτά το παιδί:

-Είσαι μάγος;

-Ναι, είμαι μάγος.

-Δώσε μου τα μαγικά σου αντικείμενα.

-Δεν μπορώ να σου τα δώσω, διότι θα αγριέψει μία άλλη γυναίκα και θα με σκοτώσει. Εννοούσε την μάγισσα.

-Όχι, του είπε. Δεν θα σε σκοτώσει. Εάν ελπίζεις στον Αληθινό Θεό, δεν θα πεθάνεις.

Τα χέρια του ήταν δεμένα. Ο π. Ιάκωβος τα έλυσε λέγοντάς του: Εγώ σ' αγαπώ και πιστεύω ότι ο Θεός μας θα σε βοηθήσει.

-Το παιδί του απήντησε: Εμείς κάνουμε τις προσευχές και τα μυστήριά μας μέσα στα νεκροταφεία τα μεσάνυκτα.

-Πώς αρχίζεις τα μαγικά σου τεχνάσματα για να μαγέψεις άλλους ανθρώπους;

-Παίρνουμε ένα εσώρρουχο ή μία κλωστή από τα ρούχα του ανθρώπου, που θέλουμε να μαγέψουμε ή να σκοτώσουμε ή να τον φέρουμε στην δική μας ομάδα.

-Τον ρώτησε: Αν κρατήσεις το άκρο του ρούχου ενός ανθρώπου, πιστεύεις ότι μπορείς να τον μαγέψεις;

-Ναι, είναι πολύ εύκολο.

-Δηλαδή, αν εσύ κρατήσεις μία κλωστή ή την άκρη του ράσου μου, του είπε ο π. Ιάκωβος, μπορείς να με μαγέψεις;

-Όχι!!! Υπάρχει φωτιά επάνω σου, η οποία άμα πλησιάσω θα με κάψει.

-Μετά ρώτησε τους γονείς του: Αλήθεια το παιδί σας είναι μάγος;

-Ναι, πάτερ. Είναι μάγος από επτά ετών.

-Πρέπει να το βοηθήσετε να βγει από την μαγεία, διότι θα έχη προβλήματα στην ζωή του και την απώλεια της ψυχικής του σωτηρίας. Σήμερα μπήκε σε σπίτι Χριστιανών, αύριο σε σπίτι ειδωλολατρών, μεθαύριο θα το δέσουν και θα το ρίξουν στις φυλακές. Τότε εσείς θα πληρώνετε χρήματα και στο Κράτος και στους ανθρώπους του σπιτιού που μπήκε.

Κατόπιν εκάλεσε όλους τους εκεί ευρισκομένους Χριστιανούς μας. Έγραψε τα ονόματά τους και διάβασε Μικρόν Αγιασμό. Μετά εδιάβασε τους εξορκισμούς του Μεγάλου Βασιλείου και στα δύο τα παιδιά και άλειψε το μέτωπό τους με το Μύρο της Παναγίας Μαλεβής, το οποίο του είχαν δώσει Πατέρες από την Ιεραποστολή μας. Όλοι ευχαριστήθηκαν και δόξασαν τον Θεό. Από τότε δεν παρουσίασαν τα παιδιά αυτά καμμία δαιμονική υποτροπή. Πηγαίνουν στην εκκλησία, εξομολογούνται και κοινωνούν των Αχράντων Μυστηρίων.

Τέλος ας σημειωθή ότι το παιδί-μάγος επιστρέφοντας στο σπίτι του, έχασε τελείως τα μυαλά του.



ΙΣΤΟΡΙΚΑ


Πορίσματα της Ημερίδας για το Διάταγμα των Μεδιολάνων της Ι. Μ. Πειραιώς 7 Νοεμβρίου 2013

μεταφ. impantokratoros
Πορίσματα της Ημερίδας για το Διάταγμα των Μεδιολάνων της Ι. Μ. Πειραιώς 7 Νοεμβρίου 2013
ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ   ΗΜΕΡΙΔΑ
«ΤΟ  ΔΙΑΤΑΓΜΑ  ΤΩΝ  ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ  (313μ.Χ.).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΤΗΝ
ΑΠΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΟΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ».
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
ΠΕΜΠΤΗ  7  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  2013
Η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς, με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. κ. Σεραφείμ, σε συνεργασία με το Γραφείο επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών και την «Σύναξη Κληρικών και Μοναχών», διοργάνωσε και πραγματοποίησε την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013 στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου του Ιερού Ναού αγίου Νικολάου Πειραιώς Θεολογική Ημερίδα με θέμα: «Το  διάταγμα  των  Μεδιολάνων  (313μ.Χ.). Από την χριστιανική στην αποχριστιανιζόμενη Ευρώπη». Στην Ημερίδα μετείχαν πλήθος κληρικών, οι αρχές του τόπου και ο πιστός λαός της Πειραϊκής Εκκλησίας. Την έναρξη των εργασιών της Ημερίδας κήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Σεραφείμ. Στη συνέχεια το θέμα αναπτύχθηκε διεξοδικά από τέσσερις εκλεκτούς ομιλητές: Τον πρωτοπρ. π. Γεώργιο Μεταλληνό, ομότιμο καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Οι αποφάσεις των Μεδιολάνων και η σημασία τους για τον χριστιανικό κόσμο». Τον πρωτοπρ. π. Θεόδωρο Ζήση, ομότιμο καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του   Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,  ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Ο σημερινός Ελληνισμός και η κληρονομιά του Μ. Κωνσταντίνου». Τον κ. Δημήτριο Αποστολίδη, Δικηγόρο, Ερευνητή, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Η αρνητική κριτική για τον Μέγα Κωνσταντίνο στο παρελθόν και στο παρόν και η αξιοπιστία της». Και τέλος τον κ. Γεώργιο Παπαθανασόπουλο, Δημοσιογράφο, Συγγραφέα, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Η ανεξιθρησκεία των Μεδιολάνων και η ανεξιθρησκεία στη σημερινή Ευρώπη». Η Ημερίδα, μετά το πέρας των εισηγήσεων και μετά από εκτενή συζήτηση επ’ αυτών, κατέληξε στα ακόλουθα πορίσματα:

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

1) Το λεγόμενο «Διάταγμα των Μεδιολάνων» (313μ.Χ.) ανήκει στα σημαντικότερα διατάγματα όλων των εποχών. Υπήρξε ουσιαστικά έργο του Μ. Κωνσταντίνου, οφειλόμενο στην από το έτος 312 στροφή του προς τον Χριστό και την χριστιανική πίστη. Με το «Διάταγμα» αυτό ο Μ. Κωνσταντίνος έθεσε τέρμα στους εναντίον των Χριστιανών διωγμούς, κηρύσσοντας γενική ανεξιθρησκεία και ελευθερία λατρείας. Η απόφαση αυτή ήταν ένα σεισμικό γεγονός για τα δεδομένα του αρχαίου κόσμου. Η κρατική θρησκεία δεν ήταν πλέον δεσμευτική για τους πολίτες του κράτους, όλες δε οι θρησκείες, μαζί και ο Χριστιανισμός, είχαν στο εξής ελευθερία υπάρξεως και κινήσεως στην αυτοκρατορία. Ο μεγαλοφυής αυτοκράτορας μπόρεσε, με τη χάρη του Θεού, να διαπιστώσει, ότι η χριστιανική Εκκλησία από τις αρχές του 4ου αιώνα, αν και μειοψηφία, είχε καταστεί σημαντικός παράγων στη μεταμόρφωση του δημοσίου και ιδιωτικού βίου της αυτοκρατορίας. Το απέραντο ρωμαϊκό κράτος δομείται πλέον, χάρις σ’ αυτόν, με τις χριστιανικές αξίες, τις οποίες θα κληροδοτήσει στη συνέχεια σε όλο τον κόσμο και θα θεμελιώσει τον παγκόσμιο πολιτισμό, με θεμέλιο την ανεξιθρησκεία και θρησκευτική ελευθερία. Το «Διάταγμα των Μεδιολάνων» άνοιξε τον δρόμο για μια νέα μορφή κοινωνίας και φιλανθρώπου πολιτείας, θεμελιωμένες στην ελευθερία της συνειδήσεως των πολιτών της και στις πνευματικές αναζητήσεις τους. Ως βασικές πλευρές της κληρονομίας του Μ. Κωνσταντίνου παρουσιάζονται επίσης η σύγκληση της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, ως ισχυροποίηση του συνοδικού συστήματος της Εκκλησίας μας, το σχήμα της συναλληλίας στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας, το μεγαλεπήβολο σχέδιο ανοικοδομήσεως ναών στην Κωνσταντινούπολη, στους Αγίους Τόπους και αλλού και οι νομοθετικές ρυθμίσεις, σύμφωνα με τη διδασκαλία του Ευαγγελίου.
2)    Μολονότι ο Ελληνισμός οφείλει πολλά στο έργο του Μ. Κωνσταντίνου, εν τούτοις στα νεώτερα χρόνια αποποιείται την κληρονομία του, ακολουθώντας την εχθρική προς αυτόν στάση της Ευρώπης των Φράγκων και του Πάπα. Η εχθρότητα αυτή φάνηκε, για μεν το παρελθόν από την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους Φράγκους το 1204, για δε το παρόν από την άρνηση των Ευρωπαίων ηγετών στη Νίκαια της Γαλλίας το 2000, σε επίσημο κείμενο, να αναφερθούν στις χριστιανικές ρίζες της Ευρώπης. Ακόμη τα τρία δομικά στοιχεία που έθεσε ο Μ. Κωνσταντίνος στη θεμελίωση του βυζαντινού πολιτισμού, δηλαδή το ρωμαϊκό δίκαιο, η ελληνική παιδεία και η χριστιανική πίστη, δεν λαμβάνονται πλέον υπ’ όψη στην αποχριστιανισμένη Ευρώπη και στην ταχέως αποχριστιανιζόμενη Ελλάδα.
3)    Ο Μέγας Κωνσταντίνος είναι ο μοναδικός ηγέτης, που δέχτηκε, και συνεχίζει να δέχεται μέχρι σήμερα, τις πλέον αστήρικτες συκοφαντίες, πρωτίστως και κυρίως επειδή υπήρξε ο πρώτος πολιτικός ηγέτης, ο οποίος έδωσε ελευθερία στην Εκκλησία και στήριξε την εκκλησιαστική του πολιτική και τις άλλες πολιτικές του επιλογές στις αξίες του Ευαγγελίου. Η μεταστροφή του στον Χριστιανισμό υπήρξε το αποτέλεσμα βαθιάς εσωτερικής αλλαγής, πού διήρκεσε όλη του τη ζωή και όχι πολιτικός σχεδιασμός. Το «Διάταγμα των Μεδιολάνων», καθώς και η κατάργηση της λατρείας του αυτοκράτορα, κατανοούνται μόνον ως αποτέλεσμα της εσωτερικής του αυτής αλλαγής. Δυστυχώς η ψυχρή και καχύποπτη αρνητική κριτική, άλλοτε αθεϊστικής κι άλλοτε παπικής απόχρωσης, στέρησε από κάποιους τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν αυτή την πραγματικότητα. Ενώ δε όλοι σχεδόν οι επικριτές του χρησιμοποιούν ως ιστορική πηγή πληροφοριών τους τον εθνικό ιστορικό Ζώσιμο, παραβλέπουν, έντεχνα το γεγονός, ότι ο τελευταίος δεν καταλόγισε ποτέ στον Μ. Κωνσταντίνο πολιτική σκοπιμότητα. Η εκκλησιαστική πολιτική του ήταν παράγωγος της θρησκευτικής του συνείδησης και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πώς απέναντι στην Εκκλησία πολιτεύθηκε με ασυνήθιστη λεπτότητα για τα δεδομένα της εποχής.  Εξάντλησε όλο του το κύρος στην ενίσχυση του πνευματικού και θεσμικού Της ρόλου, ποτέ όμως δεν επενέβη στα εσωτερικά Της, παρά μόνον όπου αυτό ήταν αναγκαίο στη θεσμική Της διαμόρφωση.
4)    Το «Διάταγμα των Μεδιολάνων» αποτελεί τη βάση πάνω στην  οποία οικοδομήθηκε, όχι μόνο η ανεξιθρησκεία, αλλά και γενικότερα ο κώδικας ελευθεριών του ανθρώπου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία σεβάστηκε απόλυτα τις αρχές του Διατάγματος, διότι αυτές απορρέουν από την ίδια την ευαγγελική και αγιοπατερική διδασκαλία Της. Αντίθετα ο Παπισμός, ο οποίος αποκόπηκε από το εκκλησιαστικό σώμα το 1054, εφάρμοσε στην πράξη την άρνηση της ελευθερίας, τόσο της θρησκευτικής, όσο και της πολιτικής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα καταπάτησης των αρχών του «Διατάγματος των Μεδιολάνων» η φοβερή Ιερή Εξέταση, μέσω της οποίας οδηγήθηκαν στα φρικτά βασανιστήρια και την πυρά πάμπολλοι επιστήμονες και χιλιάδες άνθρωποι. Πρώτη μεγάλη αντίδραση κατά των παπικών θηριωδιών η Διαμαρτύρηση, η οποία τον 16ο αιώνα έκοψε στα δύο την παποσύνη. Δεύτερη αντίδραση η Γαλλική Επανάσταση, όπου ήρθε στην επιφάνεια το μίσος των ευρωπαίων κατά των παπικών αυθαιρεσιών. Τρίτη αντίδραση η δημιουργία κοσμικών κυβερνήσεων, οι οποίες αντιτίθενται στην Εκκλησία. Τέταρτη αντίδραση, η κυριαρχία αθεϊστικών, μηδενιστικών φιλοσοφικών, κοινωνικών και πολιτικών ιδεών (νιτσεϊσμός, μηδενισμός, μαρξισμός). Ο σύγχρονος κόσμος έφτασε στο σημείο να επιθυμεί όχι απλά την ανεξιθρησκεία, την οποία θεωρεί αυτονόητη, αλλά τον θρησκευτικό αποχρωματισμό. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και δημιουργήθηκε σε χριστιανικές βάσεις, στη συνέχεια παρέκλινε στις αρχές του αθέου ευρωπαϊκού διαφωτισμού, επιτρέποντας και επιβάλλοντας σωρεία αντιχριστιανικών θεσμών. Στην Ελλάδα, το ισχύον Σύνταγμά μας προβλέπει την ελευθερία της έκφρασης και της θρησκείας. Παρ’ όλα αυτά όμως σήμερα αθεϊστές και εκκλησιομάχοι, ενώ υπερασπίζονται τις θρησκευτικές ελευθερίες των αιρέσεων και των θρησκειών, αδιαφορούν για τις θρησκευτικές ελευθερίες των Χριστιανών.
5) Στις μέρες μας, μετά από 1700 χρόνια από την έκδοση του «Διατάγματος των Μεδιολάνων», η θρησκευτική ελευθερία αποτελεί ακόμη ζητούμενο, διότι η έξαρση βίας κατά των Χριστιανών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, όχι μόνο σε χώρες μη χριστιανικές, αλλά και μέσα στα ευρωπαϊκά σύνορα. Η χριστιανική πίστη καταδιώκεται με σφοδρότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ιδιαιτέρως   δε σε ισλαμικές και ινδουιστικές χώρες έχουμε φαινόμενα γενοκτονίας των χριστιανικών πληθυσμών.
6) Θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη στη σύγχρονη συγκυρία να επικαιροποιήσουμε την κληρονομία του Μ. Κωνσταντίνου και να την προβάλλουμε ως τη μόνη λύση στα τραγικά πνευματικά, πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα. Να προβάλλουμε τέλος τις αρχές του «Διατάγματος των Μεδιολάνων» στη σύγχρονη θρησκευτική βαρβαρότητα της βίας, της μισαλλοδοξίας και του φανατισμού, εξ’ αιτίας των οποίων πλήττεται ολόκληρη η ανθρωπότητα και κυρίως ο χριστιανικός κόσμος.       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου